09 December, 2018

Berkelah di Rimba Rekreasi Bukit Bertangga, Bera

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ Cuti sekolah. Bawa anak-anak dan anak buah berkelah di Rimba Rekreasi Bukit Bertangga, Felda Kumai, Bera. Di kalangan orang tempatan popular dengan nama Air Terjun Bukit Bertangga. Tak jauh dari rumah mak aku sebenarnya, tapi selama ni tak terlintas pulak nak singgah. Masa kami di sini taklah ramai sangat orang, mungkin sebab lokasinya yang agak terpencil.

~ Orang kata ada dua tingkat air terjun setinggi 20 & 30 meter, tapi tak sesuai untuk mandi sebab kolamnya kecik malah perlu mendaki melalui cerun berbatu yang agak berbahaya. Jadi kami mandi kat sungai bahagian bawah je yang taklah dalam sangat... sesuai la untuk budak-budak.



~ Jabatan Perhutanan Pahang ada menyediakan kemudahan pondok rehat, tandas, bilik persalinan, parkir kereta dan tapak perkhemahan. Makanan kena bawa sendiri sebab tiada gerai menjual makanan di sini.

~ Mandi lebih kurang dua jam je di sini, anak-anak yang kecik dah menggigil kesejukan... boleh tahan sejuk airnya.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
namun jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen untuk memudahkan komunikasi... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...