19 October, 2019

Bersukan di Muar

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

18-20 Oktober 2019 (Jumaat-Ahad): Jabatan Perangkaan Malaysia (DOSM) dan Kementerian Hal Ehwal Ekonomi (MEA) dengan kerjasama Kerajaan Negeri Johor telah menganjurkan sambutan Hari Statistik Negara 2019 dan Sambutan 70 Tahun DOSM di Muar, Johor. Pelbagai acara diadakan bersama komuniti kampung dan agensi di sekitar daerah Muar bertujuan mendekati dan meningkatkan literasi statistik di kalangan masyarakat, antaranya :

~ Pertandingan sukan bersama komuniti dan agensi (bolasepak, bola jaring, sepakraga bulatan, futsal)
~ Program Jom Sihat 10000 Langkah
~ Program Jelajah Berbasikal Stats De Tour
CSR (membersihkan parit, hiasan laman, rewang dan bantuan kepada asnaf)
~ Pertandingan mewarna, Kuiz Stats, Pameran & Stats Beyblade
~ Program 'School Outreach
~ Program 'Harvest, Pick & Eat' Nanas
~ Persembahan kebudayaan (ghazal, zapin, boria, dikir barat, pentomin)
~ solat berjemaah, majlis doa selamat dan bacaan Yasin




Sebagai pemain takraw yang agak berkaliber suatu ketika dahulu... aku dipilih untuk menyertai pasukan sepakraga bulatan lawan pasukan komuniti kampung sekitar Muar. Tapi kami taklah main sungguh-sungguh sangat untuk menjaga hati dan maruah pasukan tuan rumah.. jadi kami ambik hadiah saguhati je lah hihi.

Habis acara, aku balik awal sehari dari jadual, sepatutnya esoknya ada majlis penutup oleh menteri. Tapi aku balik awal sorang-sorang sebab nak melawat Along kat asrama... family first. 

Perjalanan terasa sangat jauh... 
Dari Muar ke TBS... naik bas ekspres 2.00 pm.
Dari TBS ke KL Sentral... naik LRT.
Dari KL Sentral ke Rawang naik komuter.
Dari Rawang ke pejabat (tinggal motor kat pejabat)... naik Grab.
Dari Pejabat balik ke rumah... naik motor.
5 jenis pengangkutan aku naik hari ni... isyak baru sampai rumah.. hihi.


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
namun jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen untuk memudahkan komunikasi... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...