15 September, 2018

Memancing di Perairan Pulau Sembilan & Pangkor

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Baru je bulan lepas memancing di sekitar perairan Lumut, kali ni kami berlima naik bot nak pergi jauh sikit ke tengah laut di sekitar gugusan Pulau Sembilan. Kalau tengok bacaan air memang cantik masa tarikh kami pergi ni, cuaca pun cerah tapi tak disangka pulak angin kencang disusuli ombak kuat. Nak berdiri atas bot pun terhoyong-hayang camne nak mancing. Keluar juga isi perut walaupun dah makan ubat tahan muntah... hihihu. Jadi kami cuma sempat memancing sekejap je la kat sekitar Pulau Sembilan tu. Dapatlah rezeki seekor ikan Gerut yang agak besar juga mencecah 2 kg. Kedalaman air mencecah 30-40 meter... kalau pakai spinning reel jenuh juga nak menggulung...


Lepas singgah di pantai salah sebuah pulau untuk solat dan makan bekalan nasi lemak, kami meredah laut bergelora balik menuju perairan sekitar Pulau Pangkor dan dekat Pangkalan TLDM yang lautnya lebih tenang. Hasil yang diperolehi di sini antaranya ikan Tetanda, Kerapu dan tak ketinggalan Si Buntal.. Balik ke jeti belakang rumah kakak ipar menjelang maghrib. Malamnya open table dengan hasil tangkapan kami ikan Gerut masak 3 rasa...

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
namun jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen untuk memudahkan komunikasi... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...