10 February, 2019

Taman Alam Kuala Selangor & Faridah Mentarang Bakar

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ Hujung minggu... selepas bersarapan di luar, pandu punya pandu punya pandu tanpa dirancang tetiba kami sampai di pintu masuk Taman Alam Kuala Selangor. Alang-alang sampai kami masuklah. Dari pintu masuk kami trekking menyusuri denai hutan dan pelantar kayu dalam hutan paya bakau sejauh 3.5 km pergi balik. Apa ada di sini? Malas nak cerita, klik je link kat atas tu.

~ Selesai menjelajah hutan menjelang tengah hari, tetiba perut pulak buat hal. Bukan sakit perut tapi lapar. Pandu punya pandu punya pandu menghala ke Sekinchan tanpa dirancang tetiba kami sampai pulak di depan kedai Faridah Mentarang BakarAlang-alang sampai kami makanlah nasi lauk mentarang bakar, semilang asam pedas dan belut goreng kunyit. 



~ Perut dah kenyang, masa untuk balik. Nak balik kenalah rancang, tak bolehlah pandu punya pandu macam tadi, melencong ke mana-mana tak sampai rumah pulak nanti, hehe.


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...