18 February, 2018

Selamat Pengantin Baru, Cu

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ 16 Februari 2018 (Jumaat); cuti raya cina, bertolak ke rumah abang ipar di Kota Tinggi, Johor untuk menghadiri majlis kahwin adik ipar bongsu. Mujur jalan tak jem sangat. Malam pertama bermalam 3-4 keluarga di homestay berdekatan.

~ 17 Februari 2018 (Sabtu); dilangsungkan majlis akad nikah dan jamuan makan dalam satu majlis ringkas. Majlis yang ringkas macam ni lah yang terbaik lagi berkat dan patut diamalkan oleh bakal-bakal pengantin... mak bapak pengantin pun sila take note... anak-anak bukan untuk 'dijual'.

Selamat pengantin baru buat Cu dan pasangannya Shafiq, semoga berkekalan bahagia hingga ke akhir hayat dan hingga ke syurga. Semoga dikurniakan kesihatan yang baik, dicukupkan rezeki serta dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah. Perkahwinan juga boleh menjadi pencetus untuk kita membuat perubahan ke arah menjalani kehidupan yang lebih baik.



Petang selepas majlis dan selesai tolong-tolong kemas kerusi meja, kami bertolak pula ke JB. Bermalam di rumah anak buah isteri yang menetap di sana. Malamnya dibawa jalan-jalan cari makan di gerai Bubur Nasi Istimewa No.1 di Taman Sentosa. Lepas tu ke Danga Bay, bawa anak-anak lepak di mini theme park sekejap.

~ 18 Februari 2018 (Ahad); sebelum berangkat pulang, sempat singgah di kilang Otak-Otak JB Mr Noh, membeli otak-otak yang khabarnya sedap dan tersohor di JB dengan keaslian resepinya. Beli yang frozen, sampai rumah nanti baru panggang. Terbukti memang sedap.


2 comments :

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...