08 January, 2018

Sekolah Sesi 2018

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Ini sekadar catatan persekolahan anak-anak.

Along : Tahun ni Along dah masuk tingkatan 2. Sudah berpindah ke kompleks pengajian dan asrama yang baru dibina... dalam suasana kampung yang lebih tenang. Semoga lebih bersemangat dalam belajar dan hafazannya.

Angah : Angah dah tahun 6, tahun yang sibuk sebab nak menghadapi UPSR & PSRA di sekolah agama. Tahun ni dah kena pergi kelas tambahan kat sekolah yang wajib kena pergi setiap Sabtu. Nampaknya kalau kami nak balik kampung atau nak ke mana-mana kena merancang dulu melainkan ada kecemasan. Tahun ni juga dah perlu pergi kelas tuisyen subjek Math & B.I yang memang agak lemah.

Aina : Dah masuk tahun 3 anak dara ayah ni. Terasa begitu cepat masa berlalu. Tahun ni Aina bersekolah kebangsaan sesi petang, tak sama dengan Angah yang bersekolah sesi pagi.

Harapan ayah dan ibu semoga dipermudahkan segala urusan anak-anak dalam pelajaran. Bagi kami asalkan anak-anak dah usaha dan belajar, tak dapat A pun tak apa (kalau dapat A itu bonuslah). Selebihnya serahkanlah pada takdir. Kalau result cemerlang tapi akhlak buruk pun tak guna juga. Yang paling penting taat pada perintah Allah dan ajaran Rasul-Nya, tinggi akhlaknya, taat dan hormat pada ibu bapa dan guru, insya Allah berjaya dunia akhirat.

Sekian kisah 3 beradik kembali ke sekolah.



2 comments :

  1. semoga anak2 abg ali menjadi soleh n solehah belaka. Aamiin...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...