30 December, 2017

Road Trip 7 Hari 7 Malam Jelajah Johor - Hari 2

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Baca:
Road Trip 7 Hari 7 malam Jelajah Johor - Intro
Road Trip 7 Hari 7 malam Jelajah Johor - Hari 1


MERSING - KLUANG

~ 23/12/2017; Sabtu - Pagi ni masak sarapan roti john, cekodok ikan bilis dengan air vico. Lepak makan tepi pantai memang berselera. Lepas sarapan, berkemas untuk meninggalkan Pantai Teluk Gorek dan daerah Mersing menuju daerah Kluang.



~ 8.30 pagi; bertolak ke bandar Kluang sejauh 111km. Memandu santai-santai je ditambah pulak ada kesesakan di beberapa tempat ketika memasuki bandar Kluang, pukul 11.00 lebih baru sampai bandar Kluang.

~ 11.30 pagi; ke Laman Kreatif Kluang, lokasi di tengah pusat bandar belakang Ambank... boleh cari guna waze juga. Merupakan kawasan lorong belakang kedai yang diceriakan dengan pelbagai lukisan mural kreatif di dinding bangunan. Boleh bergambar banyak-banyak sampai muntah.

- 1.00 tengah hari; 2.4km ke Restoran NSM Nasi Daun Pisang yang luas dan selesa, bersebelahan Pasaraya Econsave, Kluang. Restoran mamak je sebenarnya tapi saja nak bagi anak-anak pengalaman baru makan nasi atas daun pisang. Kami pilih lauk ayam goreng, ayam kurma, ayam madu dan kari kambing serta sayur dan papadom. Alhamdulillah kenyang, harga termasuk air pun taklah mahal sangat... RM40++ je.



~ 2.00 petang; 7.8km ke YZ Homestay, 570, Jln Seri Impian 3/15, Tmn Seri Impian, Kluang. Rumah teres setingkat 3 bilik berharga RM100 satu malam yang aku dah siap tempah awal. Hubungi Puan Yana; 013-757 2911 jika ada yang berminat. Solat jamak zuhur & asar.

~ 3.00 petang; 7km ke Taman Rekreasi Gunung Lambak, ada mini waterpark. Bayaran masuk dewasa RM5, kanak-kanak RM3... memang terbaik la sebab murah. Semalam dah mandi laut hari ni bagi anak-anak mandi kolam pulak sampai pukul 6.15 petang. Waterpark ni tutup pukul 6.30 petang. Lepas tu balik homestay.



~ 8.00 malam; selepas solat jamak maghrib dan isyak di homestay, 9.7km ke Murtabak Hut, Jln Ciku, Kluang. Buka dari 3.00 petang hingga 1.00 pagi. Menu special di sini murtabak cheese... rasa boleh tahan sedap juga. Along pekena nasi goreng USA manakala yang lain makan roti canai je.

~ 10.00 malam; 10km balik ke tempat penginapan, YZ Homestay.

Sekian catatan hari kedua.


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...