21 December, 2017

Cuti Sekolah Akhir Tahun 2017

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Cuti sekolah datang lagi. Inilah antara aktiviti anak-anak sepanjang cuti sekolah akhir tahun ni:

~ 1-3 Disember; Angah menyertai Kem Cuti Sekolah Aku Anak Hebat selama 3 hari 2 malam di Kem Rimba Ulu Tamu, Batang Kali. Sanggup dia menawarkan untuk bayar separuh kos yuran guna duit simpanannya. Semoga menjadi anak yang lebih hebat lepas balik dari kem ni. Kalau tak hebat juga siaplah Angah..haha!

~ 4-8 Disember; Aina pulak menyertai Kem Pra-Tahfiz yang diadakan di surau berdekatan dari pagi sampai ke petang. Antara programnya Teknik Hafazan, Tahsin Wuduk dan Solat, Akhlak Islami, Sirah Nabi dan Sahabat, sukan memanah serta pelbagai aktiviti dalam kumpulan. Lebih baik daripada duduk di rumah khusyuk bermain gajet je.

~ 14 Disember; kami sekeluarga menghadiri Majlis Anugerah Cemerlang maahad Along. Dapat juga dia satu anugerah markah tertinggi bagi subjek Pendidikan Islam... tahniah Along. Cuti sekolah Along ni lewat 2 minggu dari cuti sekolah biasa. Jadi hari ni baru dia boleh balik rumah.

~ 17 Disember; pagi masuk acara Larian Menjunjung Kasih, petangnya memenuhi permintaan anak-anak yang nak tengok wayang cerita Star Wars: The Last Jedi. Layankan je lah sekali-sekala.


~ 21 Disember; selamat hari lahir yang ke-11 buat Angah. Doa yang sama seperti biasa... "Ya Allah, sihatkanlah dan panjangkanlah umur anak kami ini, terangkanlah hatinya, teguhkanlah imannya, baguskanlah amal perbuatannya, cukupkanlah rezekinya, dekatkanlah menuju kebaikan, jauhkanlah dari keburukan. Ya Allah, kabulkanlah doa kami ini, agar anak-anak kami menjadi anak yang soleh dan solehah, yang sentiasa taat kepadaMu dan berbakti kepada kedua orang tuanya... serta diberkati dan dirahmati kehidupan mereka dunia akhirat... Aamin ya rabbal ‘Aalamiin"


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...