19 August, 2017

Selamat Jalan, Taro!

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Kucing kesayangan kami sekeluarga mati dilanggar kereta semalam (18/8/2017; Jumaat). Kehilangannya amat dirasai, hingga membuatkan anak-anak menangis kesedihan. Tiada lagi keriuhan suaranya di dapur bila lapar. Tiada lagi kelibatnya tidur bersama di atas katil kami atau katil Angah dan Aina setiap malam. Tiada lagi juga adegan aksi kejar-mengejar dan cakar-mencakar manjanya dengan anak-anak dan juga dengan Oyen. Masa melawat Along di asrama tadi, menitis air mata dia bila diberitahu berita sedih ni.


Terima kasih pada-Mu ya Allah kerana membahagiakan kami dengan meminjamkannya buat seketika. Kini yang tinggal hanyalah Oyen keseorangan... ehh keseekoran. Selamat jalan, Taro! Semoga dapat berjumpa lagi di syurga. 


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...