09 January, 2017

Along dah khatam Quran

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Setelah kira-kira 6 tahun belajar mengaji dengan seorang guru mengaji yang tak berapa bertauliah, agak garang dan mengajar secara part time je, akhirnya tamat juga Along mengaji.

Kerana kekangan masa, majlis khatam Quran diadakan secara kecil-kecilan je, cuma dihadiri oleh kira-kira 50 orang... eh silap, 5 orang sahaja. Tiada juga jamuan pulut kuning kerana itu hanyalah adat Melayu semata-mata... sebaliknya Along diraikan dengan hidangan steamboat & bbq ala buffet...


Alhamdulillah, tahniah Along. Semoga dengan khatamnya Along ni akan menjadi penerang jalan hidupnya menjadi insan yang bertaqwa lagi berjaya dunia akhirat. Aamiin.


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...