18 September, 2016

Cuti Aidil Adha @ Sitiawan - Morib - KLCC

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ 11-13 September; Along baru habis periksa UPSR, sekolah pun bercuti seminggu sempena Aidil Adha. Kami laki bini pun ambik cuti seminggu. Balik beraya bersama mertua di rumah kakak ipar di Sitiawan. Lepas solat raya, sempat memancing di sungai belakang rumah kakak ipar. Dapatlah ikan duri sebesar lengan budak 4-5 ekor, jadilah dapat lepas gian lama tak mancing.

~ 14-15 Sept.; Balik dari beraya di Perak, bawa anak-anak bercuti 2H 1M di Gold Coast pulak... bukan di Australia tapi di Morib je. Sebelum tu buat Mykad Along di JPN Shah Alam sempena cukup umur 12 tahun. Lepas tu terus ke Morib. Nak chek-in hotel pun makan masa sejam setengah, almaklum le cuti sekolah. Mujur water theme park tu buka sampai 11.00 malam. Maka dari malam sambung pulak siang esoknya anak-anak mandi manda dengan gumbira sampai kecut.

~ 17 Sept; Ada sikit urusan di KL. Selesai urusan, singgah ronda-ronda di KLCC. Kesian si Along & Aina tak pernah ke KLCC katanya, cuma si Angah je yang pernah pergi sini masa ikut rombongan sekolahnya ke Petrosains. Nama je duduk dekat dengan KL tapi anak-anak ada yang tak pernah jejak kaki tengok bangunan tertinggi kat Malaysia ni...kih3. Kalau takde hal penting aku memang dah malas nak masuk KL ni... sesak dan serabut. Tapi singgah juga la kali ni demi anak-anak.


Wassalam.


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...