25 September, 2015

Suatu hari di Muzium Negara

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Semalam Hari Raya Haji, tak balik kampung pun. Hari ni sambung cuti, pagi-pagi lagi kami ke Muzium Negara... memenuhi hajat si Along yang minat subjek Sejarah katanya... ikutkan saja. Selain pameran kekal di muzium ni, ada juga pameran sementara tentang Racun & Bisa.


Selesai menjelajah muzium, kami singgah solat Jumaat di Masjid Negara. Mujurlah kali ni imam tak kena tampar macam minggu lepas.  

07 September, 2015

Sukan Antara Zon 2015, Kuantan

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ Dari 3-6 September 2015, Sukan Antara Zon ke-11, Jabatan Perangkaan Malaysia telah dianjurkan di Kuantan, Pahang. Para atlet disediakan tempat penginapan di Mahallah Maimunah, Kampus Universiti Islam Antarabangsa (UIAM) Cawangan Kuantan.

~ Penyertaan dibahagikan kepada 6 Zon iaitu Zon Ibu Pejabat, Tengah, Utara, Selatan, Timur dan Zon Sabah/Sarawak.

~ Venue / Acara yang dipertandingkan:
Kompleks Sukan UIAM (bola tampar, badminton, ping pong, sepaktakraw, bola jaring dan perbarisan)
Kuantan Futsal Centre (bagi acara futsal lelaki, wanita dan veteran)
Premium Lane Kuantan Plaza (acara bowling)
Stadium Darul Makmur (acara kemuncak bolasepak 9 sebelah)
 
~ Sebab tahun ni dah cukup umur menjelang senja, aku masuk dua acara iaitu Futsal Veteran dan memenuhi syarat wajib kejohanan iaitu perlu ada seorang pemain veteran dalam skuad bolasepak  9-sebelah Zon Tengah.

~Acara Futsal Veteran; Pemain cukup-cukup je, veteran lain dah tak berapa cergas. Sekumpulan dengan Zon Ibu Pejabat dan Zon Sabah/Sarawak. Disebabkan Zon Sabah/Sarawak tarik diri, hanya main satu game, tewas 1-3 kepada Zon Ibu Pejabat, terkandas di peringkat kumpulan je.


~ Acara Bolasepak 9-sebelah berlangsung di Stadium Darul Makmur. Tak sangka pulak dapat main kat stadium keramat pasukan Tok Gajah ni. Sekumpulan dengan Zon Ibu Pejabat dan Zon Selatan.
    - Menang lawan Zon Selatan 2-0, seri tanpa jaringan lawan Zon Ibu Pejabat, berjaya layak ke final.
    - Final; nasib tak menyebelahi, tewas tipis 0-1 kepada Zon Sabah/Sarawak.


~ Semoga lebih sukses dalam kejohanan akan datang yang bakal dianjurkan oleh Zon Tengah dua tahun lagi. Tak pasti lagi mampukah aku terus bermain masa tu, lutut pun ada bunyi lain macam ni. Main sehari sakitnya seminggu... huhu!

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...