27 December, 2015

Berkhemah di The Nahara, Kalumpang

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ Balik je dari menghadiri kem cuti sekolah, bagi anak-anak tenangkan fikiran pulak dengan membawa mereka berkhemah di The Nahara, Kalumpang. Boleh berkubang, berendam, terjun dan bergayut puas-puas.

~Tempat ni nampaknya diselenggara dengan baik... persekitaran cantik dan bersih. Tempat parking pun banyak, ada banyak wakaf untuk lepak dan BBQ, chalet, tandas yang bersih, surau, padang, sungai yang bersih dan tak banyak batu serta tapak khemah untuk team building atau hari keluarga.

~ Kami berkhemah berdekatan dengan sekumpulan otai-otai yang mengadakan hari keluarga sambil reunion. Selain masak sendiri, malam tu rezeki kami memang murah dengan makanan yang dihantar oleh grup otai-otai tu... siap ada lemang dan rendang lagi tu, pagi esoknya pulak dapat merasa sarapan ubi rebus cicah sambal.... alhamdulillah, terima kasih bebanyak. Cuma malam tu kena tunggu sampai pukul 12.30 malam baru dapat tidur lena sikit... sampai otai-otai habis berkarok.. hehe.


~ Bayaran untuk berkhemah (bawa sendiri) adalah RM15 sekepala untuk dewasa dan RM7 untuk kanak-kanak. Kalau takde khemah boleh sewa. Boleh juga sewa chalet pada harga RM150 satu malam atau banglo 5 bilik berharga RM1800 satu malam... sesuai untuk keluarga yang datang ramai-ramai. 

1 comment :

  1. wah...bestnya!
    seronok kan dapat berkumpul dengan family...
    dah lama tak wat familyday ni

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...