25 October, 2015

Gebu selamat beranak

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ Semasa kami balik kampung dan mungkin sedang berseronok-seronok berkubang di Kubang Gajah Mini Waterpark, rupa-rupanya si Gebu bertarung nyawa seekor diri di rumah melahirkan anak-anaknya tanpa kami di sisi... cheh.

~ Sampai je di rumah dari kampung, tak nampak pula kelibat Gebu menyambut kepulangan kami di muka pintu seperti selalu. Rupanya sedang sibuk menyusukan anak-anaknya sebanyak 3 ekor semuanya. Mujur juga kami dah sediakan kotak tempat Gebu nak beranak sebelum balik kampung.
 


~ Gebu seekor  kucing berwarna putih yang tak pernah keluar rumah, manakala kekasih gelapnya cuma seekor kucing jantan warna kelabu bernama Labu yang selalu masuk rumah tumpang makan... Yang peliknya, takde seekor pun anak-anaknya yang sama warna dengan Gebu. Maknya warna putih, bapaknya kelabu tapi anak-anaknya dua ekor warna coklat, dan seekor lagi kekuningan... heran...heran!


1 comment :

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...