23 May, 2015

Mendaki Bukit Saga, Ampang

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ Ramai yang keliru antara Bukit Saga dan Bukit Apek. Sebenarnya kedua-duanya bukit yang berbeza dan terletak bersebelahan tapi treknya bertemu dalam hutan simpan yang sama iaitu Hutan Simpan Bukit Sungai Putih. Untuk mendaki Bukit Saga, tempat permulaannya dari Jalan Saga 28, Taman Saga, Ampang.  

~ 23 Mei 2015 (Sabtu), sebagai latihan persiapan untuk mendaki G.Mulu & Pinnacles bulan depan, aku mendaki Bukit Saga bersama 3 orang rakan lama iaitu Abg.Rais, Saleh & Fred... yang dikenali masa baru nak berjinak-jinak dengan dunia hiking ni sekitar awal tahun 2000... kira macam reunion lah ni.

 
~ Sebelum mendaki, berkumpul pekena nasi lemak dulu di kedai berhampiran starting point Jalan Saga 28.
9.30am: mula mendaki ikut Trail A dan sampai ke puncak Bukit Saga (Saga Hilltop) lebih kurang 30 minit kemudian... jalan santai2 je tu. Lepak sekejap je, teruskan perjalanan lebih kurang 30 minit lagi ke air terjun. Lepak kat air terjun lebih kurang 30 minit kemudian turun balik ikut jalan yang sama.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...