15 March, 2015

Berkhemah di Pantai Morib

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ Cuti sekolah selama seminggu dah bermula. Ke mana nak bawa anak-anak untuk mengisi masa cuti mereka ni? Bajet pun tak berapa ada... Almaklum bulan lepas dapat gaji awal sangat sempena raya cina, bulan ni pulak gaji macam biasa... Azab juga menunggu gaji sebulan lebih... camni la nasib orang makan gaji... Fikir punya fikir, bawa je anak-anak pergi berkhemah di Pantai Morib, Banting.

~ Pantai Morib ni terbahagi dua sebenarnya... pantai lama dan pantai baru. Yang meriah, diperindahkan dan lengkap semua kemudahan adalah di pantai lama. Manakala di pantai baru hanya ada sedikit kemudahan seperti gerai makan dan tandas awam. Simpang ke pantai baru tu tak jauh pun dari pantai lama dekat selekoh tu. Disebabkan pantai lama khabarnya tak boleh berkhemah, maka ramai yang berkhemah di pantai baru. Pantainya landai dan agak berlumpur. Bila surut airnya jauh ke tengah. Bolehlah untuk anak-anak main pasir, kutip cengkerang dan main layang-layang petang-petang. Kalau nak mandi-manda kena tunggu sampai air betul-betul pasang baru air rapat ke tepi pantai.

~ Lepas makan malam di gerai, kebetulan pulak diadakan Karnival Gegar Selangorku di pantai Morib ni. Ada gerai pameran & jualan, talk show dan juga aktiviti main dengan arnab. Malam tu juga ada pulak Konsert Otai Nasyid (Hijjaz, Far-East, Shoutul Amal) vs Otai Rock (Nizam Laksamana, Nai Dinamik, Nik Putera)... Memang layan, ada juga aktiviti nak dibuat malam tu.

14-15 Mac 2015, Camping@Pantai Morib

~ Tamat konsert dalam pukul 11.00 malam, kami balik ke khemah pasang unggun api. Ada pulak sesi karaoke berdentum-dentum dari gerai makan berdekatan khemah kami. Anak-anak dah tertidur kepenatan, mak bapaknya pulak pukul 1.00 lebih baru dapat tidur lepas sesi karaoke tamat.

~ Pagi esoknya, sarapan masak sendiri je... mihun sup segera dan roti tortilla tuna... simple tapi mengenyangkan. Air oren twister je. Lepas sarapan, bagi anak-anak main air sekejap. Pantai yang landai serta air paras buku lali je memang sesuai untuk aktiviti jogging dalam air. Selesai berkemas, balik rumah. Harap anak-anak semua berpuas hati dengan aktiviti musim cuti kita kali ni... :)


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...