11 January, 2015

Misi Bantuan Pasca Banjir @ Kelantan

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Dari 6-10 Januari, aku berkesempatan menyertai Misi Bantuan Pasca Banjir (kerja-kerja pembersihan) bersama rakan-rakan sekerja selama 5 hari di sekitar negeri Kelantan, iaitu antara negeri yang paling teruk terjejas. Sungguh menginsafkan bila melihat kesan-kesan kemusnahan teruk di sekitar Gua Musang, Kuala Krai, Kota Bharu dan Tumpat, pastinya peristiwa ini memberi kesan mendalam terhadap mangsa-mangsa yang terlibat.

 antara kesan-kesan kemusnahan selepas banjir

geng sukarelawan kami

Sukar dibayangkan perasaan mereka yang menjadi mangsa musibah ini, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Semoga mereka tabah dan sabar menghadapi ujian ini. Diharapkan berkat usaha kami para sukarelawan ini dapat sedikit sebanyak meringankan bebanan mereka. 

BACA: 'Bah Kuning'... Tragedi Tragis Dalam Lipatan Sejarah Kelantan


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...