31 January, 2015

Air Terjun Lata Medang, Kuala Kubu Baru

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

Line-up: Aku, Along, Angah, Shahrul, Rozan, Faliq, Jiha, Khairul, Ruby & Kyra. Semua tak pernah pergi ke sini sebenarnya tapi redah je berpandukan cerita dari para blogger yang pernah sampai, dan bertanya Orang Asli yang ditemui kat tempat parking.

Lokasi: Air Terjun Lata Medang terletak di Kuala Kubu Baru. Masuk ikut Kg.Pertak, perkampungan Orang Asli berdekatan Empangan Sg. Selangor. Tempat permulaan yang sama untuk ke Bukit Kutu. Trail yang taklah terlalu susah, hanya ada sedikit pendakian.

Jarak perjalanan: Lebih kurang 6km sehala... Dari tempat parking  mengambil masa lebih kurang 2 jam bergantung kepada tahap stamina masing-masing.


Eh tetiba malas dah nak tulis... gambar-gambar di atas tak dapat nak menggambarkan keindahan Lata Medang ni... pendek kata Lata Medang memang best lah. Tak caya tanya Along & Angah, seronok betul diorang mandi air terjun. Tak caya juga pergilah ke sana hayati dan tengok sendiri.


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...