19 December, 2014

Gebu makin gebu... datang pulak si Kontot

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

 Julai lepas, bini aku mengutip seekor anak yatim yang dinamakan Gebu... sebab bulunya warna putih gebu. Masa kecik teruk juga Gebu dibuli oleh si Memey.



Sekarang Memey dah hilang entah ke mana, sejak musim mengawan yang lepas... entah ikut jantan mana agaknya. Gebu pulak umurnya dah lebih kurang enam bulan... makin gebu, makin nakal dan makin kuat makan. Tiba-tiba hari ni Angah kutip pulak seekor lagi anak yatim terbuang... bersungguh-sungguh nak bela katanya. Kucing warna putih hitam tu dinamakan si Kontot sebab ekornya kontot. Kali ni giliran Gebu pulak membuli Kontot.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...