31 July, 2014

Catatan Perjalanan Julai 2014 (Ramadhan & Syawal)

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

19 Julai (Sabtu) - 21 Ramadhan, majlis berbuka puasa bersama rakan sepejabat & keluarga masing-masing. Orang lain buat majlis iftar di restoran/hotel... kami buat di pejabat shj... lebih murah dan menjimatkan. Menunya meriah juga... nasi beriyani, daging kambing panggang sendiri, ayam masak merah, daging masak hitam, dalca, acar, mi kari, murtabak raja, kek lapis Sarawak, sagu santan dan pelbagai kuih-muih dan pencuci mulut lain.



25 Julai (Jumaat) - 27 Ramadhan, hari lahir yang ke.... huh??? .. setahun lagi bakal mencecah angka 4 siri. Apapun... yang bertambah hanya angka... hakikatnya umur aku di dunia ni makin berkurangan. Tak perlu ada sambutan... hanya berbuka seperti biasa.

27-30 Julai (Ahad-Rabu) - Aidilfitri di Pahang. Aku ada banyak keluarga yang wajib diziarahi. Maka kawasan beraya juga agak luas meliputi Lanchang-Mentakab-Temerloh-Bera-Jerantut. Kebetulan pulak sekarang musim buah... jadi kena juga beraya sambil mengutip buah di dusun. Nasib tak baik kena sengat tebuan 3 das semasa memanjat pokok rambutan... terpaksa lepak sejam di unit kecemasan untuk mendapatkan suntikan anti-bisa....huhu.



31 Julai - 2 Ogos (Khamis-Sabtu) - Aidilfitri di Perak. Cuma beraya di sekitar Ipoh & Bidor. Memandangkan dah raya ke -4, ramai ipar duai yang tak sempat berjumpa... tapi masih tetap meriah. Owh... ada juga sambutan hari lahir untuk ahli keluarga yang lahir bulan Julai... terima kasihhh.



Salam Aidilfitri, Maaf Zahir Batin.
Sekian adanya.

2 comments :

  1. Selamat hari lahir Tuan Tanah. Merasa jugak kena sengat tebuan ye...

    ReplyDelete
  2. t.kasih bro... nasib baik kena 3 das je, tu pun dah berdenyut2 bisanya

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...