03 February, 2014

Cuti-cuti Malaysia @ Cherating

Memandangkan isteri dah sembuh dari demam denggi dan kebetulan ada rezeki lebih sikit, kami meneruskan perancangan untuk bercuti di Cherating sempena cuti raya cina bersama keluarga sebelah mak aku. Kalau tak jadi leburlah bayaran sewa hotel apartment yang dah habis dibayar.

Kami menginap di hotel apartment 3 bilik di Sanctuary Resort, Sg. Ular... agak jauh dari Cherating kira-kira 8km. Maklumlah cuti raya cina hotel, homestay dan chalet di Cherating semua penuh. Tambahan pulak apartment macam ni lah yang sesuai untuk famili yang ramai ahli macam kami. Pantai kat hotel ni pun memang cantik, ada pemandangan pulau dan muara sungai.

Dipendekkan cerita (dah malas nak tulis sebenarnya)...  aktiviti sepanjang percutian ni :

- Aktiviti santai di tepi pantai... tiupan angin memang kuat sepanjang kami di sini.
- mandi kolam sampai kecut... sejuk betul sebab angin kuat.
- makan malam di Intan Seafood Restaurant, Kg. Cherating
  (makanan boleh tahan sedap tapi kena tunggu sejam setengah baru makanan sampai)
- melawat Pusat Penerangan dan Konservasi Penyu (sebelah Club Med Cherating)
- memborong satar dan otak-otak isi ikan di Chukai, Kemaman.
- memborong keropok lekor dan keropok keping (banyak gerai di sempadan Pahang-Terengganu)

pantai dan kolam


Sepanjang aku hidup, ini kali pertama aku bawa mak, bapak tiri, adik-adik serta anak-anak buah aku bercuti bersama. Seronok tengok mereka seronok. Lepas ni kalau ada rezeki lebih lagi, bolehlah ajak famili sebelah abah aku pulak pergi bercuti.


2 comments :

  1. Cherating... memang cantik! Tapi bab tunggu makanan sampai dekat sejam lebih tu yang boleh mendatangkan amarah!

    ReplyDelete
  2. hampir bertukar jadi hijau juga la masa tu... hehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...