15 January, 2014

Selamat datang Memey!

Di kala si Mebius bebas berkeliaran di luar rumah dan dah jarang-jarang nak balik kecuali tengah malam mengetuk pintu rumah bila lapar, keluarga kami menerima seekor ahli keluarga baru yang kami namakan Memey.

Anak kucing berwarna putih ini dipungut oleh bini aku... ditemui seekor diri sedang mengiau-ngiau mengekori orang yang lalu lalang berhampiran sebuah kedai runcit Acheh.

Memey... di belakang tu  si Mebius yang kebetulan balik makan
Tak susah pun nak mengajarnya membuang isi perut dalam bekas pasir yang kami sediakan. Ada la 4-5 kali kencing atas kain alas kaki... tapi lepas seminggu dah pandai... memang budak betina yang baik (good girl).. Betul ke baik? Memey laaa...

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...