31 December, 2013

Catatan Perjalanan Disember 2013

Cuti sekolah akhir tahun bulan Disember ni aku agak sibuk menghadiri kursus/taklimat di sana-sini, dari Rabu hingga Jumaat selama tiga minggu berturut-turut.


2-14 Dis. 2013 - Tak sempat nak bawa anak bini jalan-jalan. Maka lebih baik anak-anak dihantar menyertai kem cuti sekolah, ada juga aktiviti yang boleh mengisi masa lapang, mengasah otak serta mendapat ilmu baru selama dua minggu. Antara aktiviti dari pagi sampai ke petang seperti mengaji, hafazan, asas tajwid, aktiviti kreatif, team building dan sukaneka. Hari terakhir kena bermalam di kem, ada BBQ, qiyamullail & kuliah subuh..



14 Dis. 2013 - Ada bagusnya juga buat ibadah aqiqah dengan Al-Ameen Serve Holdings Sdn. Bhd baru- baru ni, dapat pulak pergi kursus percuma. Memang rugi kalau tak pergi. Dapat juga menambah ilmu tajwid dan dapat juga merasa jadi student UIA biarpun cuma sehari.


15 Dis. 2013 - Setahun yang lalu, kami sekeluarga sungguh terpesona menonton filem The Hobbit: An Unexpected Journey, maka tahun ni layan jugalah sekuel keduanya The Hobbit: The Desolation of Smaug. Tahun depan kita layan sekuel terakhirnya pulak.

18-20 Dis. 2013 -  Minggu ketiga berkursus pula di Hotel Impian Morib. Asyik kena tinggal je kali ni bawa anak bini sekali. Biarkan diorang mandi kolam puas-puas. Oopps, tiada gambar sebab habis di-delete oleh si Aina.

21 Dis.2013 - Selamat Hari Lahir ke-7 buat Angah. Semoga menjadi anak yang soleh serta berjaya di dunia dan akhirat. Tak perlu sambutan besar-besaran untuk membuktikan kami semua sayangkan Angah. Cukup hanya dengan dua ketul permainan B-Daman kegemarannya serta sebiji Japanese Cotton Cheesecake hasil air tangan ibunya sendiri... dihabiskan dengan sekali hadap je kek yang sedap tu.

Selamat tahun baru 2014... tahun yang penuh ketidaktentuan... khabarnya harga macam-macam barangan dan perkhidmatan bakal naik. Perkhidmatan awam pun bakal melaksanakan dasar penjimatan... apa pun kesannya... nanti kita hadaplah satu persatu!

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...