27 October, 2013

Jalan-jalan @ Bukit Fraser

Aku seorang kuli. Kekadang hari sabtu dan ahad pun kena kerja. Untungnya kerja aku ni jenis kerja di luar pejabat... meronda-ronda masuk kampung orang, jadi tak le bosan sangat terperuk di pejabat.

Penat berlari dalam StatsRun pun tak hilang lagi, tapi demi tugas untuk negara aku gagahkan kaki (dan hati) untuk keluar bekerja di hari minggu di kawasan berdekatan Kuala Kubu Baru. Angkut anak bini sekali. Habis kerja, tanpa dirancang bawa anak bini jalan-jalan ke Bukit Fraser.

Udara nyaman dan segar kat sini, memang sesuai untuk rehatkan minda. Sempat kami sekeluarga bermain golf sembilan lubang di sini. Oh, bunyi lagak macam orang kaya tapi sebenarnya kami cuma bermain mini golf... hahaa. Untuk kanak-kanak sebenarnya tapi mak bapaknya pun tak pernah seumur hidup pegang kayu golf, jadi belasah je main sama-sama... hahaa. Nampak macam senang tapi sebiji bola pun tak dapat dimasukkan kecuali bola yang parking betul-betul tepi lubang...


Selepas penat bermain golf (cheh penat la sangat), hujan turun agak lebat dan kami berteduh sambil mengisi perut di restoran berdekatan. Tapi dalam perjalanan turun, ketiga-tiga anak aku tewas kepeningan dengan keadaan jalan yang bengkang bengkok dan berselekoh tajam... habis keluar balik apa yang dimakan tadi... Bini aku pun pening, dah tobat tak nak datang lagi... hahaa... Habis tu bila pulak kita nak main golf lagi ni???


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...