29 September, 2013

Mini Cameron, Genting Highlands - Deerland - Gajah Kuala Gandah

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera.

~ Dalam perjalanan balik kampung di Pahang, kami melalui jalan lama Batang Kali - Genting Highlands. Sempat singgah di Mini Cameron, Genting Highlands...berdekatan Gohtong Jaya. Sama macam di Cameron, di sini ada ladang strawberry, sayur-sayuran, buah-buahan dan ladang cendawan, cuma skala keluasannya lebih kecik, dah namanya pun mini kan. Sempatlah beli sayur-sayur dan buah sikit serta pekena aiskrim malaysia perisa strawberry.



~ Sebelum balik semula ke KL, sempat pulak singgah ke Pusat Konservasi Gajah Kebangsaan dan Deerland di Kuala Gandah, Lanchang.  Ajak sekali mak tiri, adik dan anak buah aku tengok gajah, rusa dan haiwan-haiwan kecil lain.

gajah kuala gandah

deerland

Seronok betul si Along, Angah dan Aina serta anak buah main-main dengan binatang, takde rasa takut ataupun geli, semua diorang nak pegang.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...