31 August, 2013

Pertandingan Bunga Api Antarabangsa Putrajaya 2013

~ Selepas menghadiri rumah terbuka terakhir untuk syawal tahun ni di rumah kakak ipar di Bangi, singgah di Putrajaya sebab nak bawa anak-anak tengok Pertandingan Bunga Api Antarabangsa Putrajaya 2013. Ada 6 negara yang mengambil bahagian iaitu Malaysia, China, Korea Selatan, UAE, USA dan Perancis.

~ Sampai di Putrajaya menjelang maghrib, kami menunaikan kewajiban di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin (Masjid Besi). Lepas tu mula mencari lokasi terbaik untuk menyaksikan pertunjukan.

~ Pertandingan ni sebenarnya diadakan di Pusat Maritim Putrajaya Presint 5 (dekat PICC), tapi tak perlulah nak pergi sampai ke sana. Ada satu lokasi yang sangat strategik untuk menyaksikan pertunjukan dengan jelas, iaitu di...

  oh sebelum tu layan dulu gambar-gambar indah yang diambil oleh jurukamera amatur ni...



~ Lokasi yang dimaksudkan tadi adalah di Persiaran Tasik, Cyberjaya, Letak kereta tepi jalan, lepas tu lepak tepi tasik. Lagi bagus bawa tikar, boleh tengok sambil baring je. Khabarnya pertunjukan bermula pukul 9.00 malam, tapi dekat 10.00 malam baru nak mula. Apapun memang puas hatilah menyaksikan persembahan bunga api selama 25 minit tanpa henti, terutama bagi 3 beradik tu.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...