22 May, 2013

Juara Fantasy Premier League 2012-13

Liga Perdana Inggeris musim 2012-2013 sudahpun berakhir, dimenangi oleh Manchester United buat kali ke-20.

Ini juga bermakna Fantasy Premier League telah berakhir termasuk Liga Shah Alam (Statistik Selangor). Musim ini, pasukan Republik Sg. Buloh di bawah bimbingan pengurusnya Sir Ali Aloque telah menjuarai Liga Shah Alam (Statistik Selangor). Sesungguhnya ini memang sudah diramalkan oleh ramai pengulas sukan ESPN seperti Peter Barnes dan Abbas Saad dan juga pengulas sukan tanah air seperti Hasbullah Awang, Zainal Abidin Rawop, Shaukei Kahar dll.

Walaupun menerima tentangan sengit dari pasukan tempat ke-2, tapi Republik Sg. Buloh mengekalkan konsistensi dengan merancang strategi rahsia yang ampuh pada setiap 'gameweek'. Oh, sementara itu, bekas juara nombor 1 musim lalu iaitu Beruntung Warrior FC nampaknya tidak lagi beruntung musim ini, kerana telah menambah 1 lagi nombor 1 dengan berada di tempat ke-11.


bekas juara (sebelah kiri)  menyerahkan piala pusingan kepada juara baru...
(nampak macam tak ikhlas je...)

Terima kasih kepada semua pencabar yang memberi saingan sengit hingga perlawanan terakhir. Kita bertarung lagi musim depan.

(Nak main bola kat padang dah tak berapa larat, sakit lutut... main bola fantasi je la yang mampu.. hehe.)


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...