08 November, 2012

Cuti sekolah datang lagi

Tak belajar dah

Lepas je habis periksa, budak-budak sekolah dah tak belajar dah... boleh bawa permainan dan boleh main je sepanjang waktu persekolahan... kata si Along. Sama je baik sekolah agama mahupun sekolah kebangsaan. Jadi banyak hari jugalah si Along memonteng malas nak ke sekolah.


Keputusan

Keputusan peperiksaan akhir tahun untuk Tahun 2 dah dapat. Along dapat no. 31/42.... OK lah tu, ada juga peningkatan berbanding dengan periksa setengah tahun dulu, no. 41/42. Mungkin bagi sesetengah mak bapak akan malu kalau anaknya dapat nombor berpuluh-puluh. Tapi bagi aku ok je, asalkan dia dah berusaha... mungkin setakat tu je kemampuan budak tu.

Angah pulak dapat no.3/7 kat sekolah tadika dia. Terlambat daftar punya pasal maka terpaksalah dia sekolah sesi petang yang cuma ada 7 murid je dalam kelas dia. Sejak dah pandai mengeja dan membaca ni... habis semua benda nak diejanya....


Putus cinta

Suatu malam, beberapa hari sebelum cuti sekolah, bawa famili makan di luar. Tiba-tiba si Along kata takde selera nak makan... sebab baru putus cinta. Awek dia sejak zaman sekolah tadika dah kena rampas dek budak lain. Adehhh... tak sangka pulak aku kena berdepan situasi macam ni seawal anak aku ni baru darjah 2. Oooo... patutlah periksa dapat nombor berpuluh-puluh, kecik-kecik dah pandai nak bercinta... Ibunya pulak siap tergelak macam nak putus urat kentut... sampai menangis pulak budak tu kena gelak. Aku ni nak gelak ke tak... gelak dalam hati je la... kih..kih..kih... Kalau aku gelakkan dia juga nanti lain kali mesti tak nak dah dia cerita apa-apa atau meluahkan perasaan dia kat famili.


Perancangan masa cuti

Dah lama tak bawa anak bini gi jalan-jalan jauh sikit, masa cuti nilah yang sesuai. Nantilah aku fikir nak bawa  jalan ke mana. Tapi tiba-tiba aku ternampak pulak banner majlis khatan perdana beramai-ramai.

Heh... siaplah 2 orang anak bujang aku tu....



No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...