16 September, 2012

Cerita Syawal 2012

Lama tak update blog ni pasal malas melanda...

my dad is not orang felda!
- Tahun ni giliran beraya di kampung2 aku dulu. Kalau beraya kat felda agak mewah la sikit tahun ni sebab orang felda baru je dihempap durian runtuh... sampaikan kalau join tahlil dari rumah ke rumah pada raya pertama pun dapat beg cenderamata, selain duit raya untuk budak2 yg agak lebih dari biasa. Saudara mara yg duk kampung pun ada la sikit merasa tempias2 duit durian runtuh tu. Terima kasih le ingat juga kat kami. :D

- Sebagai suami yg adil lagi saksama, pastinya tak sanggup melihat si isteri berlinangan air mata dan air hidung kerana terkenangkan ayah bondanya. Maka pada raya ke-4 baliklah pulak ke rumah mertua... dan kemudian bersama beraya ke rumah saudara mara sebelah isteri di sekitar Ipoh, Penang & Sitiawan.

- Balik dari cuti raya, sibuk pulak dgn urusan berpindah ke pejabat baru yg lebih strategik lokasinya, dekat sesangat dgn Tesco. Kepada En. Bos tak payah nak risau sangat, kalau dah depan mata takkanlah kemaruk sangat kami nak mengular hari2 kat Tesco tu. Yang penting perjalanan aku pergi balik kerja aman damai je sebab ikut hiway Guthrie & Latar yg tak banyak kenderaan lalu.

- 4 September/17 Syawal; b'day biniku yg tercinta... Selain beli kek yg comey saiznya (cukup le utk makan anak beranak je) dan belikan hadiah spesel (rahsia la apa ke bendanya), aku offer diri aku yg pemalas ni utk masak. Apa nak masak? Kena la masak yg spesel sikit. Nanti aku cari resepi dlm google. Tuu dia... ketam goreng telur masin & ikan dory sweet sour...Nasib la anak bini aku.. sedap tak sedap kena telan juga sebab hati ayah kena dijaga... :) Bukan selalu ayah masak ni. Tapi elok je takde pulak anak bini aku sakit perut.. kira ok la tu...hihi.


- 11 Sept/24 Syawal; Ada bola friendly Malaysia vs Vietnam kat Stadium Shah Alam. Tiba2 terasa macam nak gi tengok bola. Dah lebih 2-3 tahun rasanya tak gi stadium. Maka pergilah kami 3 beranak ke sana, jumpa pulak sahabat aku si Fais. Walaupun permainan Malaysia macam _________ (semua dah tengok aksi diorang & keputusan game tu kan, jadi isilah sendiri tempat kosong dengan apa2 perkataan yg korang suka!),  tapi yg penting dapat rasa semula suasana meriah tengok bola kat stadium... terutama si Angah yg pertama kali gi stadium dan sibuk meniup vuvuzelanya.

(UPDATE: sehari lepas game ni, FAM telah mengharamkan vuvuzela di semua stadium. Elok sangat le tu... memekak sungguh. Aku pun mcm mana boleh terlayan rengekan anak2 nak beli menatang tu).


- Raya tahun ni tak berapa ramai kawan2 yg buat open house. Mungkin sebab nak save bajet khususnya kawan2 yg keje gomen gaji lambat lagi... Cuma gi beberapa open house kawan2, open house taska anak2 dan majlis raya kejiranan aku je. Dari satu segi bagus juga tak banyak open house sebab dapat mengelakkan pembaziran, mengelakkan makan berlebihan dan tak perlu tersangkut dlm trafik jem di sana sini. Agak2 nak beraya rumah aku datang je la.. sila call dulu dan kalau agak2 tak bersedia aku kata jangan datang je... huhu kejamnya!

- 16 Sept; Hari Malaysia bersamaan hari terakhir Syawal. Pergi majlis kenduri kahwin En. Roslan Misai Perang kat Gombak... bukan beliau yg kahwin tapi anaknya. Sempat la juga jumpa kawan2 dari HQ Shah Alam & P.O Kajang.

- Itu je la cerita raya tahun ni. Nak pergi kira duit raya anak2... Setakat ni masih belum dibelanjakan lagi. Cadangnya sebahagian besarnya nak simpan je dalam SSPN.

Wassalamu...

3 comments :

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...