26 January, 2012

Seronoknya duduk kampung

- Cuti 5 hari sempena Tahun Baru Cina. Budak2 sekolah cuti seminggu. Balik kampung2 aku kat Pahang menziarahi sanak saudara yg dah lama tak ditemui. Sampai2 kampung terus demam panas. Maka sebagai orang demam, aktivitinya dah tentu la bermalas-malasan, baring, makan dan tido sepanjang hari... nasib baik sehari je. Bila demam dah kebah, bermulalah penjelajahan menziarahi rumah saudara mara yg bertebaran di seluruh daerah Temerloh, Bera & Jerantut .

- Rabu...masa untuk balik sebab esoknya dah kena kerja. Si Along nampak keberatan sebab katanya seronok tinggal kat kampung. Apa taknya, main dengan kawan2 baru dari pagi sampai ke petang sampai tak ingat makan... macam bapaknya jugak masa kecik2 dulu. Aku cadangkan dia tinggal aje lah nanti hari Ahad aku datang ambik. Tiada bantahan... seronok sangat le tu.

- Itu saja. Cuma nak mencatat bahawa ini pengalaman pertama seorang anak berumur 7 tahun berpisah dengan mak bapaknya, walaupun cuma 3 hari. Aku rasa lepas ni bila cuti sekolah mesti dia mintak ditinggalkan kat kampung lagi. Ayah takde hal...ayah paham sebab ayah pun budak kampung!!!

.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...