15 January, 2012

Selamat Tinggal Puting!

Petua untuk memulihkan ketagihan puting kosong dari anak-anak.

puting saya sering menjadi perhatian...
Budak di sebelah ni sudahpun berumur 2 tahun, merupakan penghisap puting (kosong) tegar. Boleh dikatakan sepanjang masa tidak boleh berenggang dengan putingnya, terutama masa tidur. Kalau tidur tanpa puting alamatnya tidur pun tak lena asyik merengek je.

Doktor Sahab kata tak elok sangat amalan hisap puting ni lama-lama. Satu tindakan drastik perlu diambil untuk memisahkan budak ini dari puting kesayangannya.

Satu idea yang agak kejam tiba-tiba terlintas di fikiran bapak kepada budak ini. Tanpa pengetahuan budak ini, puting tersebut dilumurkan dengan sedikit sos cili, lalu diberikan kepada budak itu. Maka berkerutlah muka budak ini menahan kepedasan... apasal tiba-tiba rasa tak sedap pulak ni? Maka sejak itulah budak ini dah tak kisahkan putingnya lagi... walaupun 2-3 malam juga tidurnya tak lena.

Maafkan ayah, Aina! Hehehe...

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...