07 November, 2011

Salam Aidil Adha

Ahad, 6 November

~ Cuti 3 hari sempena Aidil Adha 1432. Kami hanya beraya di rumah sendiri, tak balik kampung atas beberapa sebab yang tak dapat dielakkan. Lepas solat raya bersama anak-anak bujang aku, balik ke rumah menikmati juadah raya masakan bini aku... nasi himpit, kuah kacang recycle & rendang ayam pencen. Kemudian ke surau pulak membantu melapah lembu korban sampai ke tengah hari. Setelah mendapat habuan sedikit daging, baliklah ke rumah dan melepak saja di rumah tak ke mana-mana.


Isnin, 7 November

~ Masih cuti. Bawa anak bini ke Bukit Melawati, Kuala Selangor. Kalau hari biasa boleh bawa kereta sampai ke puncak. Tapi pada hari minggu disediakan perkhidmatan keretapi, tambang RM3 (dewasa) & RM1 (kanak-kanak). Seronok betul anak-anak aku bergurau senda dengan lotong-lotong jinak yang memang banyak kat puncak Bukit Melawati ni. Tapi sebenarnya jinak-jinak lotong ni pun ada makna...iaitu hanya jika kita beri makan seperti kacang panjang, kacang tanah, isi keledek dan pisang yang banyak dijual kat atas tu. Kalau tangan kosong kita ni tak dipedulikannya pun.


 ~ Dah penat main dengan lotong, turun balik dengan keretapi dan singgah Taman Ikan Air Tawar di Taman Alam Kuala Selangor, di kaki Bukit Melawati je. Lepas tu perut pun dah lapar, pergi makan sate kat Satay Hut, Tanjung Karang. Perut dah kenyang...balik!

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...