05 September, 2011

Syawal 1432 / 2011

Salam Syawal.

- Raya tahun ni jatuh di pertengahan minggu, serentak pulak dgn cuti Hari Merdeka. Jadi cuma perlu ambil cuti rehat selama 2 hari, dapat 9 hari cuti berturut-turut. "Untunglah orang kerja gomen...", kata jiran aku yg kerja dgn swasta dan dah kena kerja pada raya ketiga. "Nak buat camne bang, dah nasib saya dapat cuti lelama...", kata aku, heheh!

- 4 hari diperuntukkan utk beraya di rumah mertua di Perak, dan 4 hari lagi di kampung aku sendiri di Pahang, adil lagi saksama, sama rata dan sama rasa!

- Syukur, dalam perjalanan balik beraya tahun ni, tak terlibat dgn kesesakan yg teruk, begitu juga semasa balik dari kampung. Tahun ni juga tak ditimpa tragedi dihempap pokok macam tahun lepas. Selamat pergi dan selamat balik, alhamdulillah!


- Tahniah buat Along kerana cuma kantoi puasa 2 hari je tahun ni. Itupun sebab 1 hari tu tak bangun sahur dan 1 hari lagi tu cuaca panas sangat. Kira hebatlah bagi budak umur 7 tahun, ditambah pulak hari2 'digoda' oleh adik-adiknya si Angah & Aina yg selamba je makan minum depan dia.

- Di musim raya ni aku masih lagi ada terdengar dialog ni: "Selamat hari raya, maaf zahir je ye...batin tarak!". Nampaknya masih ada lagi yg tak paham bahawa 'batin' dalam dialog seperti di atas bukanlah bermaksud keterlanjuran dari segi penggunaan tenaga batin ke atas orang lain, tapi bermaksud keterlanjuran yg menyakitkan hati atau menyinggung perasaan orang lain... ada fahammm???

- Masih belum terlambat rasanya utk aku mohon maaf zahir batin atas segala keterlanjuran, baik tutur kata mahupun perbuatan kepada semua yg mengenali aku tapi tak sempat berjumpa, juga kepada pengunjung blog ni kalau ada.

SELAMAT HARI RAYA.

.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...