30 June, 2011

Catatan Perjalanan Jun 2011

Agak sibuk bulan ni sampai takde masa nak update blog (sebenarnya perasan sibuk + malas). Untuk memastikan blog aku ni tak bersawang, jadi aku update la satu entri ringkas tentang peristiwa-peristiwa penting yang berlaku dalam hidup aku sepanjang bulan Jun ni.

12 Jun (Ahad)- Pergi kenduri kahwin kawan sepejabat (Pojie) kat Ulu Langat. Lepas kenduri, singgah Menara Tinjau Ampang (Look Out Point). Kali terakhir lepak kat sini kira-kira 8 tahun lepas, dah banyak perubahan yang berlaku.

Kalau dulu kat puncak tu cuma hutan, sekarang dah ada 4-5 restoran western food, bertambah happening dan sesuai la untuk melepak sambil menikmati pemandangan keseluruhan KL, lagi cantik kalau lepak waktu malam.



17 Jun (Jumaat) - Ambil cuti hari ni. Melalui fasa baru dalam hidup, bila kena pergi sekolah untuk mengambil report card anak sulung aku yang dah darjah 1. Dapat no. 3 dari 39 murid dalam kelas dia... kira OK lah tu. Sedikit dialog antara seorang cikgu dgn seorang bapak murid:

Cikgu: "Prestasi anak encik dalam exam setengah tahun ni bagus, cuma agak lemah dalam subjek Math. Lagi satu perangai dia nakal sangat...selalu buat bising, main kejar-kejar dalam kelas, kacau budak lain,dll.".

Bapak: "Errr... mana yang baik dan buruk saya dah bagitau kat dia, depan saya dia kata OK... belakang saya kalau dia tak ikut juga, saya nak buat macam mana lagi cikgu.... Mungkin ini penyakit keturunan agaknya (bapaknya dulu pun memang lemah Math dan perangainya agak nakal sikit...ngeh3). Cikgu sabor je la ye..."


23 Jun (Khamis) - Ambil cuti lagi, kali ni sempena hari sukan sekolah anak aku pulak. Apa jadah la pulak sukan buat hari bekerja ni? Ohh... sukan sekolah ni terpaksa dibuat dua kali sebab muridnya terlampau ramai. Sukan untuk Tahun 1,2 & 3 diadakan hari ni, untuk tahun 4,5 & 6 pulak dibuat hari Sabtu.

Ehh... si Along cuma masuk acara sukaneka je rupanya, semalam dia kata masuk acara lumba lari??? Ada-ada je lah budak ni!

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...