21 May, 2011

Dinos Alive @ Pusat Sains Negara

~ Dah 2 minggu berturut-turut cuti hujung minggu aku terganggu kerana terpaksa pergi taklimat projek banci ekonomi kat Hotel Seri Malaysia Bagan Lalang,Sepang & Port Dickson. Nak muntah dah rasanya kena masuk kelas dengar taklimat dari pagi sampai ke malam selama 4 hari 3 malam. Nak bernanah la pulak telinga aku mendengar cakap-cakap  macam bagus oleh pegawai-pegawai yang berlagak macam bagus.

~ Sebab kesian anak bini kena tinggal kat rumah tak pergi mana-mana, minggu ni aku bawa pergi Pusat Sains Negara, ada pameran Dinos Alive. Pameran ni dah lama sebenarnya, start Januari dan sekarang ni dah nak hujung-hujung dah pun. Sebelum ni tak terlintas pun nak ke sini tapi lepas baca cerita mamaaryan macam best je, baru ni tergerak nak pergi.

~ Sampai dekat pukul 11.00 am, aku tengok kat parking ada berbelas buah bas. Sah bersesak punya ni. Penuh dengan bebudak sekolah & tadika.

~ Tiket masuk RM10.00(dewasa), RM5.00 (kanak-kanak 4-17 tahun) & ada pakej famili RM25.00 (2 dewasa 2 kanak-kanak).

~ Apa ada kat sini? Mula-mula nak masuk kita akan melalui terowong akuarium ikan air tawar macam kat Aquaria KLCC. Lepas tu dah namanya pun pameran dinosaur… mestilah ada replika dinosaur. Kat ruang legar ada 2 ekor dinosaur besar yang boleh bergerak-gerak… T-Rex dan sekor lagi lupa ntahapa ke nama spesisnya. Kat ruang dalam tingkat dua ada lagi dinosaur spesis karnivor & herbivor duduk dalam gelap. Suasana kat dalam tu agak hingar bingar dengan lolongan dinosaur  dan suara bebudak menangis ketakutan. Selain tu, ada macam-macam pameran dan permainan sains yang memang bagus untuk memupuk minat budak-budak pada ilmu sains. Mungkin sebab pergi pameran ni, anak-anak aku akan tiba-tiba minat sains seterusnya menjadi saintis satu hari nanti…heheh. Dah malas nak cerita, kalau berminat korang pergilah tengok sendiri.
 

~ Hampir 4 jam juga kami kat sini. Masa mula-mula sampai tadi, aku agak cemas juga sebab anak aku si Angah tu tiba-tiba hilang dari pandangan walaupun aku dah pesan jangan jalan jauh dari aku. Melilau juga aku mencari kat celah-celah bebudak yang ramai tu. Nasib baik ibunya jumpa. Masa dah nak balik ni pulak, terjumpa kawan sepejabat aku si Jiman macam tengah tercari-cari seseorang…ehh hilang anak jugak ke? Laa…. bini yang hilang rupanya….kui3.

~ Kata petugas kat kaunter tu, pameran yang sepatutnya habis 31 Mei dilanjutkan lagi sampai 12 Jun. Jadi sesapa yang belum pergi tu cepat-cepatlah pergi.


No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...