27 February, 2011

Team Building @ Dusun Eco Resort

Dalam kesibukan kerja, sempat jugalah ofis aku mengadakan program team building kat Dusun Eco Resort, Bentong, dengan tujuan untuk meningkatkan semangat berpasukan dan silaturrahim sesama rakan sekerja aku di P.O Gombak. Disertai juga 6 org wakil dari P.O Kajang. Ni aku buat catatan sikit:

Hari Pertama;  26 Feb. 2011 (Sabtu) 

~ 8.30 am, berkumpul dan bertolak dari pejabat, sampai di Dusun Eco Resort pada 9.30 am. Check in dan sarapan nasi bungkus. Lepas tu pasang khemah, bagi taklimat sikit & pembahagian kumpulan. Aktiviti pertama, rentas halangan. Ada 12 halangan yang agak mencabar perlu ditempuhi. Tapi aku rasa halangan terakhirlah yg paling mencabar bila terpaksa merangkak dlm kubang berlumpur. Masing2 dah macam khinzir je baunya.

~ Habis je aktiviti rentas halangan, terus buat aktiviti kedua iaitu berakit. Peserta dibahagi dua kumpulan dan kena buat rakit sendiri (bahan2 buluh, tali & pelampung dibekalkan). Walaupun rakit kumpulan aku siap paling awal, tapi bila sampai giliran aku naik je... 2-3 kali rakit tu terbalik. Balancing lari kot!



~ Lepas berakit, balik ke khemah, masak utk makan tengahari. Nasib baik ada staff veteran yg tak larat join aktiviti yg tolong masak... legalah sikit kami yang kepenatan ni. Terima kasih kpd Chef Dir & Co. Kalau dah dalam hutan ni masak bodoh2 pun semuanya sedap dibaham. Lepas makan, aktiviti bebas... semestinya diisi dengan aktiviti meniduri diri masing2.

~ Petang, aktiviti riadah ringan2... main sepakraga bulatan & mandi kolam.

~ Malam diiisi dgn program kerohanian; solat maghrib & isya' berjemaah, diselitkan dgn kuliah maghrib secara santai oleh al-fadhil bos kami sendiri... Lepas tu aktiviti bakor-membakor ayam utk dinner & aktiviti berkumpulan secara santai juga sebelum tido.



Hari Kedua;  27 Feb. 2011 (Ahad)
~ Lepas solat subuh berjemaah, sarapan & mengemaskan khemah masing2, bersiap sedia utk check-out dari tapak perkhemahan. Acara yg wajib dah habis, kaum ibu termasuklah bos aku memilih utk terus balik ke pangkuan laki bini masing2.

~ 15 peserta lelaki yg tinggal memutuskan utk main paintball. Perjalanan ke gelanggang paintball sungguh mencabar, kena mendaki 200 anak tangga. Tapi rasa teruja mengatasi segalanya sebab kebanyakannya tak pernah main paintball (termasuk aku). Kami diberi 150 biji peluru (RM 35.00).

~ Memandangkan ini pengalaman pertama, kami minta pada instructor supaya permainan dijalankan secara 'no rules'... main la sampai habis peluru. Dah kena tembak pun takde hal boleh main lagi... sampai ada mamat yg gila menembak habis peluru dlm masa tak sampai 3 minit. Syok juga main perang2 ni, teringat zaman kecik2 dulu.



~ SETAKAT NI JE LAH AKU BOLEH CERITA PASAL MAIN PAINTBALL NI. AKU DAH KENA 3 DAS TEMBAKAN. SATU KAT DADA, SATU KAT KAKI DAN SATU LAGI BETUL2 TEPAT KAT KEPALA. KALAU PELURU BETUL KIRANYA AKU DAH MATI SYAHID DAH NI.

~ Habis je game paintball tu, terus balik dan singgah Hutan Lipur Lentang utk membersihkan diri.

~ Kesimpulannya, boleh dikatakan program team building ni SUKSES! Sekian adanya.

2 comments :

  1. yea..tahun depan boley buat lg!!!tq en.ali..

    ReplyDelete
  2. thn depan nk wat paintball lg...lelaki lwn pmpuan..ada berani?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...