18 February, 2010

Selamat Pengantin Baru, Lan & Jijai

13-17 Feb. 2010, cuti panjang sempena Tahun Baru Cina. Balik kampung, ada dua kenduri kahwin. 1 di Pahang (adik tiri aku) dan 1 di Perak (abang bini aku), berselang sehari. Walaupun jauh jaraknya tapi saudara terdekat yg kahwin jadi tak patut la kalau tak balik. Lainlah kalau saudara yg bau2 kentut, bolehlah pilih salah satu.

13 Feb; Balik Pahang. Lumrah musim cuti, jalam jem gila. Start dari Bt Caves sampai lepas terowong Genting Sempah, lenguh kaki main klac. Masa ni lah terbayang nikmatnya bawa kereta auto. Perjalanan biasa 2 jam dah jadi 4 jam...adehhh.
  14 Feb; kenduri kat Pahang, rumah mak aku. Biasalah kat kampung, persiapan kenduri dibuat secara gotong royong. Penat la sikit membantu bahagian penanggah. Menu kat sini special sikit, lauk utama Ikan Patin Gulai Tempoyak.



Lepas kenduri, lebih kurang 4 ptg, bertolak ke Ipoh pulak. Lepak sejam minum kat Batang Kali. Sampai Ipoh dekat pukul 10.00 mlm...penat!

15 Feb; kenduri kat Perak pulak, rumah mertua. Tak banyak kerja sangat, susun kerusi meja je. Makan minum semua katering uruskan.



Selamat Pengantin Baru kpd mereka dan pasangan mereka, semoga kekal berbahagia hingga ke akhir hayat. Aamiin!

12 February, 2010

Main Bola kat Stadium Shah Alam

Ooopss...sebenarnya main kat Stadium Mini Shah Alam, sebelah Stadium Shah Alam. Sebenarnya aku dah tak larat sangat nak main bola memandangkan keadaan lutut yg dah kondem ni. Masa main tak terasa sangat, yg azabnya bila lepas main, seminggu sakitnya. Tapi kawan-kawan dah ajak, layan je lah... lagipun gatal juga kaki dah lama tak main.

aksi semasa perlawanan, masa ni aku sebagai pemain simpanan yg berkaliber belum masuk lagi...

pemain pelapis harapan yg cerah masa depan

pemain2 simpanan yg gelap masa depan

Perlawananan persahabatan Statistik Selangor FC lawan team kakitangan Perbadanan Negeri Selangor Bhd (PNSB) yg menguruskan stadium ni, berkesudahan seri 2-2. Habis game pukul 11.00 malam, terus balik rumah. Esok pagi2 nak balik kampung.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...