08 December, 2010

Bandung : Biniku berpoya-poya meninggalkan aku terpinga-pinga

- Selama ni dalam setahun ada juga 3-4 kali aku pergi berpoya-poya 3-4 hari meninggalkan anak bini. Bukan berpoya-poya ke arah kesesatan... cuma melayan balik aktiviti masa bujang dulu... join trip memancing & mendaki gunung. Bukan tak nak bawa anak bini, tapi tempat-tempat yang aku nak pergi tu bukanlah sesuai untuk semua golongan masyarakat... terutama anak-anak aku yang masih kecik lagi tu. Maka tinggallah mereka terkontang kanting bersama ibu mereka...

- Sebagai suami yang adil lagi saksama... maka aku bagi can pulak biniku pergi berpoya-poya dengan geng sepejabatnya ke Bandung dari 4-7 Disember (4H 3M). Eh eh...aku berpoya-poya dalam negeri je... bini aku ni pulak pergi sampai luar negara... ini sudah lebih! Apa-apa hal pun tak kisahlah... hidup berumahtangga ni kenalah bertolak ansur... give & take...

nak order mi bandung & sirap bandung...

- Kali ni, tinggallah anak-anak aku terkontang-kanting bersama bapaknya ini. Baru aku rasa cabarannya menjaga 3 orang anak kecik tanpa isteri di sisi. Mencabar juga rasanya jadi bapa tunggal menguruskan makan pakai berak kencing walaupun cuma 3-4 hari je. Biniku sayang, cepatlah balik!

- Khabarnya biniku & rombongannya hanya banyak melawat tempat2 utk bershopping shj...  (abis, dah pergi dgn kaki shopping), tidaklah sempat   utk melawat tempat tarikan alam semulajadi di sana misalnya Gunung Tangkuban Perahu dan... dan... ehh mana aku tau bukannya aku yg pergi...


menyambut kepulangan ibu
- Hari ke-4, bawa anak-anak ke KLIA untuk menyambut kepulangan ibunya. Alhamdulillah, selamat pergi dan selamat balik.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...