20 November, 2010

Aidil Adha @ Kuala Gula Sanctuary Resort

- Cuti panjang sempena Aidiladha, sempatlah bercuti-cuti Malaysia sambil memancing pada raya kedua bersama keluarga sebelah isteri aku kat Kuala Gula Santuary Resort, Perak. Menginap semalaman kat chalet atas air (tebing muara sungai). Kebetulan dapat family room (chalet 2 bilik dengan ruang tamu yang luas), cukup selesa bagi famili aku seramai 10 orang tu. Nak masuk 20 orang pun rasanya boleh muat, bawak je toto tidur reramai kat ruang tamu. Malangnya family room tu ada satu je kat resort ni, kalau nasib baik atau booking awal dapatlah. Dalam bilik air pun ada tab mandi, maka sebab nak mandi sungai tak boleh, aku biarkan anak-anak aku berkubang dalam tab mandi tu puas-puas... lantak koranglah.

gambar yang indah ni dipinjam dari brader ni

-  Paling best boleh memancing dari balkoni chalet je. Memang best la bagi kaki pancing. Bagi yang tak minat memancing, bolehlah join trip naik bot menyusuri paya bakau sambil tengok spesis burung penghijrah. Kalau tak minat juga... senang cerita tak payahlah datang.

- Aku start memancing petang... malam berhenti sekejap pergi makan seafood yang fresh kat restoran terapung sebelah kawasan resort. Kat tepi restoran tu ada sangkar ikan, boleh pilih nak makan ikan apa (siakap, kerapu, sembilang dll) dan boleh mintak nak masak stail apa... tauke restoran takkan marah asalkan kita bayar. Pastikan pakai seluar panjang lengkap berstokin & berkasut sebab kat bawah meja makan banyak nyamuk... adehhh, tak tenang jiwa aku nak melantak! Kalau tiba-tiba restoran tu bergegar macam nak runtuh, itu tandanya sedang dihentam ombak yang terhasil selepas bot lalu... Jangan panik macam mak mertua aku... hehe!

- Lepas makan, hujan renyai-renyai kadang-kadang lebat, sambung balik memancing sampai pukul 3.00 pagi.Dapat ikan kecik-kecik je... gelama & ikan duri lebih 20 ekor... kalau nasib baik macam jiran chalet sebelah aku, dapatlah menaikkan ikan tuka & sembilang.

 
tunjuk gambar sikit

Dah malas nak cerita, lagi gambar & info pergi ke page FB Kuala Gula Sanctuary Resort

Tiada ulasan :

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...