19 September, 2010

Al-Fatihah untuk Allahyarham M.Rajoli


Innalillahi wainna ilaihi raaji'uun...

Pelakon veteran versatile berusia 65 tahun, M Rajoli yang mengidap kanser di kelenjar otak atau lymphoma sejak tiga tahun lalu menghembuskan nafas terakhir di Hospital Ampang pada pukul 10.45 malam (17 September 2010)

Aku bukanlah peminat arwah... tapi ada sesuatu yg menarik arwah tinggalkan untuk kita yang masih hidup ni menghayatinya...  dan memang pun bacaan talkin tu sebenarnya untuk orang yg masih hidup mengambil pengajaran... yg dah mati tu nak diajar apa lagi...dah terlambat dah...



* Video di atas adalah babak bacaan Talqin oleh arwah sewaktu berlakon di dalam filem Esok Untuk Siapa puluhan tahun yang lepas (ketika masih muda, hensem dan sihat lagi).

Al-Fatihah kepada Allahyarham dan salam Takziah kepada keluarga Allahyarham. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin!

2 comments :

  1. Al-fatihah. allahyarham sgt berbakat berlakon..sape tak kenal M.Rajoli? sah dia bukan org malaysia kalau x kenal..ye dak?

    ReplyDelete
  2. betul3... setakat ni belum nampak sapa yg boleh ganti arwah...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...