23 April, 2010

Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang/Anjakan Gaji 2009

Tarikh: 22 April 2010

Venue: Auditorium Parcel D, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya.

Aturcara:
Ketibaan KP da Big Boss & Menteri JPM, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop-Persembahan Koir-Doa-Ikrar-Ucapan Big Boss & Menteri-Perasmian-Penyampaian Sijil Khidmat Cemerlang & Anjakan Gaji-Sesi Bergambar-Makan-Balik!

Apasal aku kena pergi?
Aku dah lulus Peperiksaan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) aras 4 pada bulan Februari 2009. Dah lama tunggu bila gaji nak naik melintang ni woi. Akhirnya dapat gak. Tak cemerlang pun takpe, dapat seribu kejap je licin kena pau.

Risiko bila dapat anjakan gaji?
Kawan2 rapat mahupun kawan2 yg tak berapa rapat, tiba2 akan bersikap 'lebih mesra dari biasa'...sambil menyenaraikan tempat2 makan yg best... Hari ni rehearsal...esok baru betul2 punya... Aaarrgghhh tidaaakkk...!!!

sijil tu aku letak kat meja kerja aku...pencetus semangat...ngeh3


Pendapat poyo aku tentang anugerah khidmat cemerlang?
Prinsip aku tentang kerja; "Kerja Seronok...Output Tip-Top"... Kalau bos bagi aku seronok bekerja, maka cemerlanglah kerja aku. Kalau manjang kena pressure je..tak seronoklah aku...maka tembelanglah kerja aku. Aku tak pernah peduli pun tentang anugerah cemerlang ni. Kalau orang atas rasa aku layak, bagi sajalah...aku rela! Kalau rasa tak layak..aku tak kisah pasal aku tak mengharap pun.

Kekadang rasa pelik dgn sikap sesetengah orang... dapat markah sikit, bising. Si mamat tu dapat, ada yg dengki & tak puas hati...rasa dia lagi layak. Si Minah ni dapat...ada yg kecewa. Adehh...cuba korang renung kata2 hikmah aku ni...cheh..; Selagi penilaian tu dibuat oleh seorang manusia, maka janganlah harap sangat penilaian yg betul2 adil. Kalau seorang penilai menilai secara tak adil, maka adalah pembalasan utk dia di 'sini' atau di 'sana' nanti. DIAlah sebaik2 penilai dan kalau korang keje elok2, insya allah DIA akan menggerakkan hati orang yg menilai korang dgn penilaian yg baik...dan korang akan dapat anugerah cemerlang tu.

Kalau tak dapat juga jangan kecewa, jangan bunuh diri, duk diam2 dan tinggalkan blog aku ni dan gi sambung buat keje korang. Renung2kan dan selamat beramaaaaaaaaaallll... Sekian pendapat aku yg poyo dan macam bagus ni...kui3

*Dalam majlis ni, aku dapat sijil anjakan gaji, lulus exam hasil usaha aku sendiri...bukan dapat anugerah khidmat cemerlang hasil penilaian bos! *Kalau dikaji track rekod aku yg tembelang dulu2...ramai yg akan bunuh diri kalau aku dapat anugerah khidmat cemerlang...hahaha *Posting ni ditujukan utk org keje gomen je...tapi boleh diambil iktibar juga (kalau ada) oleh org keje private.


*Gambar salam dgn menteri masa ambil sijil belum dapat lagi, lain kali la aku upload kalau rajin.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...