25 June, 2006

Sukan Antara Zon yg suwey

Jabatan aku mengadakan Sukan Antara Zon seluruh Malaysia. Kali ni Zon Selatan dipilih jadi tuan rumah. Venue pertandingan dan penginapan selama 3 hari 2 malam bertempat di Ayer Keroh, Melaka. Menginap di chalet INB Ayer Keroh.

 23 Jun (Jumaat) – Petang lepas kerja, bertolak ke Ayer Keroh. Singgah Bangi tinggalkan anak bini di rumah kakak dia. Malam baru sampai Ayer Keroh. Beberapa pertandingan indoor sudah dijalankan seperti badminton, ping pong & bolatampar. Jadi penyokong je lah. Lepas tu lepak Bandar Melaka...sokong peserta bowling sekejap. Agak2 dah bosan pergi main snooker pulak. Ooops, snooker tak termasuk dalam senarai acara.

 24 Jun (Sabtu) – Acara perasmian kejohanan oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Ali Rustam. Aku dan beberapa kawan memonteng pasal bangun lambat. Tak berdisiplin punya atlit. Lepas perasmian bermulalah acara2 lain seperti futsal, bolajaring, sepaktakraw dll. Aku main sepaktakraw je yg dijalankan secara format kalah mati. Main tekong...servis kuda belang (bawah sikit la taraf kedahsyatannya kalau nak dibandingkan dengan servis kuda). Lawan regu tuan rumah Zon Selatan, kalah 17-21, 18-21...bungkus!

gaya angkuh sebelum perlawanan

hayunan servis kuda belang

feeder, suap bola baik punya satu...

aksi killer aku selepas menggulung bola (bukan gulung net)

masa untuk digulung pulak... terus gulung tikar

Habis je game dapat pulak berita buruk. Kereta yg aku parking bawah pokok besar (sebab dah takde parking) kena hempap dahan reput sebesar betis. Bergegas aku gi tengok kereta. Menurut saksi di tempat kejadian (macam kes jenayah pulak), ada pulak 2-3 ekor beruk melompat2 atas dahan reput tu. Habis berkecai cermin belakang kereta aku. Terpaksalah pinjam duit kelab sukan dulu untuk hantar repair. Pagi esok baru boleh siap.

cobaaaannn...

25 Jun (Ahad) – Check out hotel. Lepas majlis penutup + penyampaian hadiah + makan, pergi bengkel ambik kereta pastu terus balik. Terbang juga RM 400 kos tukar cermin. Rupanya harga cermin belakang lebih mahal dari yg depan. Alasannya cermin belakang jarang pecah berbanding cermin depan. Itu kata pomen lah. Kalau dia kencing maka kena kencinglah aku. Bila tanya kawan2 pun semua tak pernah pecah cermin belakang. Lain kali kena ambik insurans cermin ni. Huhu

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...