31 March, 2009

Aku dah jadi bapak dan bakal jadi bapak lagi!

~ Aku sukakan kucing. Walaupun orang kata aku nampak brutal (diulangi: orang kata...bukan aku kata), tapi jiwa aku ni lembut lagi penyayang sebenarnya...cheh! Tak percaya tanya la kucing-kucing aku yg 2 ekor tu. Yang hitam tu bernama J-Lo dan yg putih tu anaknya bernama Jibam. Kedua-duanya kucing kacukan baka apa entah. Si Jibam tu dah tua bangka & dah bunting pun masih menyusu dgn mak dia (tengok gambar), tak paham betul aku! - Hari ni si Jibam dah beranak 4 ekor. (Update: 2-3 hari lepas tu sekor mati tinggal 3).



~ Tajuk tulisan kali ni takde kena mengena dengan kucing-kucing tu. Jangan korang gatal-gatal nak menuduh aku yang membuntingkan si Jibam tu.  Sebenarnya lebih kurang 8 bulan dari sekarang aku bakal menjadi bapa lagi...Insya Allah. Isteri tersayang disahkan mengandung 6 minggu. Semoga dipermudahkan segalanya.

22 March, 2009

Taman Pertanian Bukit Cahaya Seri Alam

Di suatu hari minggu, kebosanan melanda. Mana nak pergi? Terfikir satu tempat yang tak jauh dari rumah tapi dah lama tak pergi...Taman Pertanian Bukit Cahaya Seri Alam, dulunya dikenali sebagai Bukit Cherakah. Masa kami pergi tu sedang musim bunga.



Bagaimana nak menjelajah taman pertanian ni? Kalau rajin jalan kaki. Kalau malas sikit sewa basikal. Lagi malas...naik je coaster mengelilingi taman ni, free je.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...