20 August, 2009

Kucingku beranak lagi

-Kucing aku Jibam tu beranak lagi untuk kali ke-2. Anak-anak Jibam sebanyak 3 ekor dari kelahiran pertama dulu habis aku hantar kat kedai makan/bagi kat orang bila dah besar sikit. Tak larat oi duk rumah teres nak bela kucing banyak2. Kos sara hidup diorang pun tinggi jugak (pasir tandas & makanan). Nasib baik yg kecik2 tu tak payah pakai diapers, kalau tak, bertambah lagi kos.

-Lebih kurang sebulan lepas, J-Lo mak si Jibam tu beranak 3 ekor tapi tinggal sekor, lagi 2 ekor mati kena serang hendap oleh kucing jantan lain. Diberi nama Tuna sebab kucing jantan jiran aku yg disyaki bapaknya bernama Sardin.

Tuna

-Hari ni Jibam beranak bukan 2,3,4 atau 5... tapi 7 ekor... maka jumlah kucing dalam rumah aku sekarang ni ada 10 ekor. 
Jibam & anak-anaknya

-Adehh... ada sesiapa nak kucing???

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...