27 July, 2008

Discovery Challenge (DC) Group Gathering / Family Day

3-4 tahun lepas aku agak aktif dalam aktiviti mendaki gunung bersama DC group ni. Lepas kahwin dan masing dah beranak pinak, aktiviti tersebut terpaksa ditinggalkan sementara akibat kekangan bajet yang makin bertambah dan kesibukan menguruskan hal2 keluarga...huhu!

Bagaimanapun perhubungan sesama rakan pendaki tetap tidak terputus di mana setahun atau dua tahun sekali kami akan berkumpul semula mengadakan perjumpaan semula dan hari keluarga. Gathering kali ni diadakan di KM Chalet, Linggi, Melaka


26 Julai 2008 (Sabtu)
Pagi2 lagi kami berkumpul di Hentian R & R Seremban, seterusnya keluar melalui Tol Pedas-Linggi dan terus menyusuri jalan lama ke KM Chalet, yang terletak di tepi pantai. Kami sampai dah tengahari, makan tengahari pun dah tersedia. Apalagi...melantak la dulu sampai pecah perut.

Bertemu kawan2 lama, pasti banyak kisah2 lama, baik yang pahit, manis, lucu mahupun yang lucah dibual dan diungkit semula. Petangnya ada acara sukaneka dan mandi laut. Seronok betul si Aiman dan Aliff main pasir. Malam pulak acara BBQ, karaoke dan cabutan bertuah. Lepas tu diorang sambung lagi berkaraoke sampai pagi. Aku pulak pukul 11.00 lebih dah balik chalet pasal anak2 aku dah melentuk...ngantuk.
 


27 Julai 2008 (Ahad) Hari ni aktiviti bebas...kebanyakannya mandi laut je la. Tengahari check-out. Sebelum balik, bawa anak2 singgah Zoo Melaka sampai petang. Malam baru sampai rumah.
  
ragam hari keluarga

zoo melaka

25 July, 2008

Sudah kahwin tiga

Oooopss...jangan salah faham. Tak mampu (atau mungkin belum mampu) aku nak kahwin sampai tiga. Yang sorang ni pun cukup-cukup makan je...hehehe.

Sebenarnya hari ni umur aku dah 33 tahun. Diraikan secara  kecil-kecilan bersama anak bini dengan kek 'Selamat Harijadi Ayah'.

Itu sudah memadai!
Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...