21 December, 2008

2nd Birthday Aliff Najmuddin

Harijadi anak kedua aku yang ke-2 tahun. Memandangkan aku seorang yang sangat simple, anak-anak pun aku simple'kan juga. Maka tiadalah sambutan besar-besaran, cuma ajak kawan-kawan anak aku yang dekat-dekat rumah je untuk memeriahkan suasana.

Menikmati sebiji kek buatan sendiri isteri aku dan sedikit kuih muih...sudah! Belikan juga sedikit hadiah kecik dan buatkan sebiji kek lagi untuk dihantar ke taska, biar dapat dimakan beramai-ramai dengan kawan-kawannya...sudah! Asalkan dia tahu ibu & bapaknya ini sayangkan dia sepenuh hati...sudah!
 

Bagi aku membazir je buat parti harijadi besar-besaran...sesetengahnya jemput tetamu satu kampung macam nak buat kenduri kahwin pun ada. Tapi kalau kau dah banyak sangat duit suka hati kau la nak buat besar-besaran pun... (jangan lupa jemput aku... hoho)

Kenapa aku berfikiran macam ni? Mungkin sebab aku dari kecik sampai besar tak pernah rasa ada majlis sambut harijadi. Almaklumlah orang kampung... kehidupan pulak agak susah. Seingat aku masa aku kecik2 dulu adalah sekali tu arwah nenek aku buatkan bubur pulut hitam sempena harijadi aku...walaupun aku sendiri selalu tak ingat dan tak ambil kisah pun pasal harijadi aku sendiri.

Maka kepada anak-anakku... ayah pun tak nak mengajar korang beria-ia sangat nak sambut harijadi... simple2 sudah ok. Selamat Hari Jadi Aliff Najmuddin!

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...