10 February, 2008

Menghadiri Majlis Pertunangan... gajah di Kuala Gandah

Lain macam je tajuk tu, macam ada yg tak kena je kan. Hehe...ini cerita sebenarnya...

9 Februari 2008 - Menghantar adik tiri aku bertunang di Felda Mempaga, Pahang. Rombongan kami berkonvoi 5 buah kereta. Aku cuma jadi pemerhati aje lah, orang-orang tualah yg mengendalikan urusan merisik, meminang dan bertunang.
 

Setelah semuanya selamat dan selesai urusan pertunangan, dalam perjalanan balik kami sempat singgah di Pusat Latihan Gajah Kuala Gandah, Lanchang. Bawa budak-budak tengok gajah memanglah diorang seronok. Aktiviti yang boleh dibuat di sini seperti naik gajah, tengok pertunjukan gajah, bagi makan gajah, mandi sungai bersama gajah dll. Kalau terlebih rajin boleh juga bersihkan tahi gajah di kandang.


  Agak tersohor juga tempat ni, ramai pelancong mat saleh datang sini.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...