01 December, 2007

3 in 1 – Kenduri Kahwin, Ziarah, Balik kampung

Hari ni pagi2 lagi pergi kenduri kahwin Hasmi (rakan sepejabat) di Hutan Melintang, Bagan Datuk sambil menghantar mertua balik Ipoh. Diorang dah dua minggu lepak rumah aku.

Dari Sg Buloh ikut jalan Kuala Selangor – Sabak Bernam. Lepas kenduri, menziarahi rumah saudara mertua aku kat Selekoh, juga di Bagan Datuk. Kat rumah yg kami singgah ni, aku tertarik dengan rekabentuknya, rumah kayu tradisional, sungguh klasik. Tak caya tengok gambar ni...



Dari Selekoh, kami ke pekan Bagan Datuk sekejap. Lepak kat jeti tepi laut...melayan nostalgia mertua aku masa muda2 dulu. Lepas tu balik Ipoh, singgah lagi rumah saudara mara di Kg. Kayan dan Lekir, berhampiran Sitiawan. Pukul 9.00 malam baru sampai rumah mertua...adehh...penat.
 

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen... terima kasih.

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...