31 December, 2006

Salam Aidil Adha... Jaga sendiri isteri berpantang

~ Bini aku masih dalam pantang dan malas nak jalan jauh, jadi beraya dan berpantang di rumah sendiri je. Masa baru bersalin, ada juga mertua datang rumah aku, duduk seminggu. Boleh juga tengok2kan bini aku & baby. Kalau hantar balik kampung, banyak juga kos nak ulang alik. Kena juga menghulur duit belanja makan minum, takkan nak duduk saja ye tak? 

lenanya dia tidur...

~ Jadi, susah senang biar aku jaga sendiri (bukan aku kedekut, tapi bajet aku yg ciput). Maka cuti hampir 2 minggu aku habiskan dengan kerja2 mengemas rumah, memasak (masakan bodo-bodo je la) & basuh pinggan, membasuh & sidai kain, melayan kerenah anak sulung aku, mandikan baby, tolong buat tungku utk bini aku dan juga mengurut bini aku satu badan secara pakej 3 hari berturut-turut (dah macam mak bidan pulak). Pehh...baru aku rasa betapa penatnya jadi surirumah sepenuh masa. Bini aku rilek je, aku kasi can. Bila aku dah start kerja nanti, pandai2 dialah nak hidup...hohoho!

Lepas gi solat raya, balik lepak kat rumah je, menjalankan tugas2 seorang suami & bapak mithali...cheh. Lepas tu masak ketupat segera & buat rendang daging sikit untuk menghidupkan suasana raya dlm rumah aku. Dan kedua2 menu tu aku melantak sendiri sorang2 je...hehe.. bini aku masih dlm pantang daa. Selamat Hari Raya & Selamat Tahun Baru.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...