30 October, 2006

Alkisah Raya 2006

Hari raya, tahun ni giliran raya pertama di kampung aku dulu. Aku ada 3 kampung yg perlu diziarahi setiap kali aku balik kampung di Pahang ni. Kampung tempat aku dibesarkan, kampung mak aku dan rumah abah aku. Tak boleh miss salah satu, nanti ada yg berkecil hati...banyak hati yg perlu dijaga.

Hari raya, biasa2 shj...tolong2 buat persiapan apa yg patut, menziarahi saudara mara, kawan2 lama & bertahlil di kubur.

Hari raya ke-3, balik beraya kat kampung bini pulak di Ipoh selama 2-3 hari. Beginilah kami setiap tahun, mengharungi perjalanan 4-5 jam membelah Banjaran Titiwangsa untuk balik beraya di kampung kedua2 belah pihak. Dijamin takde gaduh2 nak balik mana dulu...balik je dua-dua kampung, ikut je giliran raya pertama di mana dulu. Itulah toleransi namanya,adil lagi saksama.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...